کتاب مهندسی

نمونه گزارش مرحله ای مهندس ناظر عمران و هماهنگ کننده

آموزش گزارش نویسی مهندس ناظر

با توجه به شرح وظایف ناظران مندرج در مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان، ناظران وظیفه دارند که گزارشات مرحله‌ای خود را سر موقع تحویل دهند و تحویل ندادن گزارش مصداق تخلفات حرفه‌ای محسوب می‌شود.
شیوه صحیح گزارش نویسی مهندسان ناظر در کتاب گزارش ناظر به طور کامل شرح داده شده است و نمونه های بسیاری در زمینه های مختلف آورده شده است. در این مقاله قصد داریم تعدادی نمونه گزارش ناظر عمران و هماهنگ کننده را بیاوریم با ما در این مقاله از کتب مهندسی همراه باشید.

نمونه گزارش مرحله ای سفت کاری-ناظر عمران

در صورتیکه در مرحله سفت کاری مغایر با نقشه مصوب اجرا گردد لازم است این موضوع در مرحله سفت کاری به شهرداری گزارش گردد.

به اطلاع شهرداري محترم مي رساند كه مالك در حال انجام سفت كاري بوده و در طبقه اول يك اتاق خواب را به دو اتاق خواب تبديل نموده كه پذيرايي فاقد نور مستقيم مي باشد ، هم چنين در طبقه دوم يك واحد تبديل به دو واحد شده و يك بالكن نيز در شمال واحدهاي فوق تعبيه شده است . لازم به ذكر است مالك در ضلع شمالي ساختمان مشرف به گذر در طبقات اول به بعد حدود 15 سانتيمتر با كمك تيرآهن به سمت گذر پيشروي كرده و ديوارهاي ميان قابي را نيز اجراننموده كه مي بايستي تاييديه مهندس محاسب را اخذ نمايد.

نمونه گزارش مرحله ای سقف-ناظر عمران

دانلود نمونه گزارش عملیات سقف طبقه همکف شماره یک

در صورتی که مالک در مرحله اجرای سقف از یونولیت غیر استاندارد استفاده نماید مهندس ناظر باید گزارش مرحله‌ای را به صورت زیر اعلام نمایید:

به اطلاع شهرداري محترم مي رساند كه مالك اقدام به اجراي قالب بندي و تيرچه و بلوك سقف طبقه همكف نموده ، با توجه به آن كه بلوك هاي سقف ازجنس يونوليت غير استاندارد و خودسوز مي باشد ، لذا مالك سريعا نسبت به درآوردن آن ها اقدام نمايد. ضمنا نسبت به جابه جايي كنتور برق كه در محل ريزش آب حاصل از آب دادن بتن قراردارد نيز مي بايستي سريعا اقدام نمايد و مطابق نقشه ي محاسباتي مي باشد.

دانلود نمونه گزارش عملیات سقف طبقه اول شماره یک

در صورتی که مالک در مرحله اجرای سقف طبقه اول می باشد مهندس ناظر باید گزارش مرحله‌ای را به صورت زیر اعلام نمایید:

به اطلاع شهرداري محترم مي رساند، كه مالك اقدام به اجراي قالب بندي و تيرچه و بلوک سقف طبقه اول نموده و سقف طبقه اول آماده بتن ريزي میباشد.

دانلود نمونه گزارش عملیات سقف طبقه اول شماره دو

در صورتی که مالک در مرحله اجرای سقف طبقه اول عدم رعایت موارد ایمنی می باشد مهندس ناظر باید گزارش مرحله‌ای را به صورت زیر اعلام نمایید:

به اطلاع شهرداری محترم میرساند طبق بازدید مورخ ……. عمليات ساختماني در مرحله سقف طبقه اول مي باشدو موارد نقص زير مشاهده گرديدكه موارد زیر مي بايست توسط مجری ساختمان قبل از بتن ریزی رفع نقص گردد:

استفاده از بشکه به عنوان جایگاه کارطبق بند 12-7-1-2 مبحث 12 مقررات ملی ساختمان ممنوع می باشد.
با توجه به بند 9-11-2 مورد 7 مالک می بایست قبل از بتن ریزی قسمت رمپ راه پله نسبت به خم کردن میلگردهای آن قسمت طبق ضوابط مبحث 9 مقررات ملی ساختمان اقدام نماید.
در دیوار ….. روی محور … بین محور های … و … نیز سنجاق های بکار رفته از کیفیت اجرایی پایین برخوردار بوده و با آرماتورهای طولی فاصله دارند، همچنین خم آرماتورهای طولی در المان مرزی این دیوار بعد از سفت شدن بتن صورت گرفته که بر خلاف بند 9-11-2 مبحث نهم مقررات ملی ساختمان می باشد و همچنین خم صورت گرفته به هیچ عنوان مطابق با ضوابط مبحث 9 مقررات ملی ساختمان و شیب 1 به 6 صورت نگرفته است.
جان دیوار ….. در نقشه در مرکز دیوار می باشد ولی در اجرا به کناره دیوار منتقل شده است که نیاز به بررسی و تایید محاسب دارد.پس از رفع موارد نقش ها كنترل ها انجام و اجازه بتن ريزي داده خواهد شد.
خواهشمند است آن شهرداری محترم مالک و مجری را ملزم به رفع تخلفات صورت گرفته نماید، در غیر اینصورت بديهي است مسئولیت عواقب ناشی از آن به عهده مالک و مجری و شهرداری محترم می باشد.

دانلود نمونه گزارش عملیات سقف طبقه دوم شماره یک

در صورتی که مالک در مرحله اجرای سقف طبقه دوم می باشد مهندس ناظر باید گزارش مرحله‌ای را به صورت زیر اعلام نمایید:

به اطلاع شهرداري محترم مي رساند مالك تيرچه و بلوك سقف طبقه دوم را اجرا نموده و سقف طبقه دوم آماده بتن ريزي مي باشد

دانلود نمونه گزارش عملیات سقف طبقه دوم شماره دو

در صورتی که مالک در حال اجرای مرحله سقف طبقه دوم و عدم مطابقت اجرا با نقشه های مصوب باشد مهندس ناظر باید گزارش مرحله‌ای را به صورت زیر اعلام نمایید:

به اطلاع شهرداری محترم میرساند طبق بازدید مورخ…….عمليات ساختماني در مرحله سقف ….(سقف طبقه دوم مي باشد)و موارد نقص زير مشاهده گرديدكه موارد زیر مي بايست توسط مجری ساختمان قبل از بتن ریزی رفع نقص گردد:

با توجه به بند 9-11-2 مورد 7 مالک می بایست قبل از بتن ریزی قسمت رمپ راه پله نسبت به خم کردن میلگردهای آن قسمت طبق ضوابط مبحث 9 مقررات ملی ساختمان اقدام نماید.
عدم رعایت ایمنی در اطراف راه پله و فضاهای باز بر خلاف بند 12-2-3-1 مبحث دوازدهم مقررات ملی ساختمان
آرماتور تقویتی تیر ….. تقاطع …. به جای 5 عدد آرماتور 22 از 4 عدد آرماتور 22 استفاده شده است.
خواهشمند است آن شهرداری محترم مالک و مجری را ملزم به رفع تخلفات صورت گرفته نماید، در غیر اینصورت بديهي است مسئولیت عواقب ناشی از آن به عهده مالک و مجری و شهرداری محترم می باشد.

نمونه گزارش مرحله ای اسکلت

در صورتی که ساختمان اداری اسکلت فلزی باشد باید گزارش مرحله‌ای را به صورت زیر اعلام نمایید:

به اطلاع شهرداری محترم می‌رساند طبق بازدید مورخ……… که مالک اسکلت فلزی ساختمان را برپا نموده و تکمیل و تأیید جوشکاری‌های اتصالات ، منوط به اجرای سقف‌های طبقات به منظور دسترسی به اتصالات در ارتفاعات بالاتر می‌باشد.

نمونه گزارش مرحله ای تخریب

در صورتی که مالک در مرحله‌ی تخریب علمک های گاز و کنتور آب را جمع‌آوری نکرده بود و دارای پیش بخاری در دیوار مشترک با همسایه‌های کناری باشد طبق متن زیر اعلام نمایید:

به اطلاع شهرداری محترم می رساند مالک در حال تخریب ساختمانی قدیمی بوده و هنوز علمک های گاز و کنتور آب را کـه در محـل تـردد ماشــین آلات خاکبرداری قرارخواهند گرفت ، جابجا ننموده است ،همچنین با توجه به آنکه پلاک ضلع شرقی دارای بافتی فرسوده و دارای پیـش بخـاری هـای عمیـق در دیوار مشترک می باشد ، لذا تخریب دیوار فوق می بایستی بوسیله قلم و تیشه توسط کارگران صاحب صلاحیت به آرامی و با دقـت صــورت پــذیرد، ضـمناکارگران اتباع خارجی فاقد پروانه کار در کارگاه فعالیت می نمایند، که دستور کار پیوست نیز به مالک ابلاغ گردیده است.

نمونه گزارش مرحله ی گودبرداری-ناظر عمران

در صورتیکه در حین عملیات گود برداری مجری ذیصلاح پرونده حضور نداشته باشدوسازه نگهبان نیز اجرا نشده باشد می بایست این موارد گزارش شود.
به اطلاع شهرداری محترم می رساند پیرو بازدید صورت گرفته در مورخ و بررسی های صورت گرفته و همچنین با توجه به تذکرات پی در پی به مالک مبنی بر اجرای هر سریع تر سازه نگهبان مطابق نقشه با نقشه های مصوب تاکنون مالک هیچ گونه اقدامی مبنی بر پایدارسازی گود ننموده است . همچنین مجری ذیصلاح حضور ندارد و عملیات توسط مجری فاقد صلاحیت در حال انجام می باشد.خواهشمند است آن شهرداری محترم مالک را ملزم به پایدار سازی گود مطابق با نقش های مصوب توسط مجری ذیصلاح بنماید در غیر اینصورت آن شهرداری محترم و مالک و مجری مسئولیت عواقب ناشی از آن را بر عهده دارند.

پیشنهاد مطالعه برای مهندسین ناظر محترم:

کتاب همراه ناظر ساختمان

2.650.000 ریال
نویسنده/ مترجم : مهندس سیامک الهی فر - مهندس حامد خانجانی ناشر : نوآور تعداد صفحات : 320 سال چاپ 1402 قطع کتاب : وزیری رنگ صفحات : سیاه سفید جلد : شومیز (مقوایی) دانلود pdf سرفصل کتاب-همراه-ناظر-ساختمان

کتاب گزارش ناظر

3.680.000 ریال
وزن 450 گرم
نویسنده مهندس محمد درستکار ساری
ناشر خورشید باران
نوبت چاپ اول
سال چاپ 1398
قطع وزیری
جنس جلد شومیز
تعداد صفحات 162
کتاب گزارش ناظر، نمونه مکاتبات مهندسان ناظر در حوزه ساخت و ساز شهری و روستایی است. این کتاب بر اساس پژوهش های مهندس کامیار میررضوی، نحوه صحیح گزارش نویسی مهندسان ناظر را آموزش می‌دهد. دانلود pdf سرفصل کتاب گزارش ناظر

کتاب مهندس ناظر خبره

5.380.000 ریال
نویسنده: مهندس ابوالفضل مشایخی ناشر: پردیس علم حداکثر بین 3 تا 5 روز کاری تحویل داده می شود. موجود در انبار ارسال به تمام نقاط کشور دانلود pdf سرفصل های کتاب مهندس ناظر خبره  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *